مهربانی ها

مهربانی ها

هر چیز در زندگی تکراری می شود! جز مهربانی!
مهربانی ها

مهربانی ها

هر چیز در زندگی تکراری می شود! جز مهربانی!

گرفتن روزه در ماه رجب

نظرات 2 + ارسال نظر
حمید چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 ساعت 08:22 http://sarbazememzaman.blogsky.com/

می‌فـرمایند: آن نهر از عسل هم شیرین‌‌تر است، چون عسل، حرکت و گرما و تحرّک می‌آورد؛ یعنی آن عسل، اراده‌های توحیدی و همّت عمل توحیدی آدم را زیاد می‌‌کند. ببینید که منظورشان چیست؟ شما گاهی دلتان می‌‌خواهد که با یک شور و حرارتی بلند شوید و نماز شب بخوانید، ولی خواب نمی‌گذارد. این اراده نماز شب خواندن و راحت و با شور و حرارت و عشق جلو رفتن به اصطلاح علماء اخلاق مربوط به عقل عملی است و این غیر از عقل نظری است که پذیرفته است نماز شب خیلی برکات دارد، این شور و شیدایی در عبادات، ریشه‌اش همان عسلِ بهشتیِ مربوط به نهر ماه رجب است.

پس حرارت انجام اعمال الهی را رجب به آدم می‌‌دهد و رجبیون، هم به معرفت خاص و هم به حرارت خاص در فهم دین و عمل به دین دست می‌یابند. با توجه به این مبنا غفلت نکنید که همین حالا با وارد شدن در ماه رجب و استقبال کردن از آن انشاء‌الله ارتباط با آن شیر و عسل شروع می‌شود.

یاعلی مدد

یا مَنْ اَرْجُوهُ لِکُلِّ خَیْرٍ
وَ آمَنُ سَخَطَهُ عِنْدَ کُلِّ شَرٍّ ...
اَعْطِنى بِمَسْئَلَتى اِیّاکَ جَمیعَ خَیْرِ الدُّنْیا وَ جَمیعَ خَیْرِ الاْخِرَةِ ...

حمید چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 ساعت 08:21 http://sarbazememzaman.blogsky.com/

یکی از مفسّرین می‌‌‌گوید: پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) به‌طور کلی هر غذایی که می‌‌‌خوردند، می‌‌‌گفتند: الحمدلله. ولی وقتی شیر می‌‌‌‌خوردند می‌‌فرمودند که ‌‌‌‌‌‌‌خدایا زیادش کن. بعد می‌‌گوید از طرفی مطابق آیه قرآن، پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) مأمور هستند که بگویند: خدایا علـم مرا زیاد کن، « قُلْ رَبِّ زِدْنِی عِلْماً»؛(طه/114) پس باید این شیر، در عالم معنا همان مقام علم باشد، یعنی ظهورش در نفس انسان، علم است. مگر علم، جان را تغذیه نمی‌‌‌کند؟ بهترین غذا برای جان مادّی، شیر است. و برای جان غیبی، علم است و این دو با همدیگر یک رابطه‌ای دارند.

یاعلی مدد

جالب بود
متشکرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد